Kwaliteitsmedewerker inkomen

Over de vacature

Sluitingsdatum
18 december 2022
Start datum contract
01-02-2023
Werkdagen
Dag
Uren per week
36 uur per week

Om het team Inkomen compleet te maken zijn wij op zoek naar een enthousiaste, gedreven en ervaren:

Kwaliteitsmedewerker inkomen

Voor 36 uur per week

Functieomschrijving

In de rol van kwaliteitsmedewerker ben je in hoofdlijnen verantwoordelijk voor het voeren van interne en externe kwaliteitscontroles inzake de uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ, het BBZ en het minimabeleid. Je bent een vraagbaak/adviseur voor de collega's in de uitvoering door middel van het beantwoorden van vragen en je bent onderdeel van casuïstiek overleggen. Vanuit deze betrokkenheid analyseer je de verbeterpunten en adviseer en implementeer je de verbeteracties. Vervolgens onderzoek je of deze acties ook daadwerkelijk leiden tot een verbeterslag. Naast de specialisaties heb je ook een belangrijke rol in de regelgeving die hiermee samenhangt. Om dit goed vorm te geven werk je samen met collega's binnen het Sociaal Domein.

De kwaliteitsmedewerker inkomen

  • is de eerste vraagbaak bij vragen omtrent de Participatiewet de IOAW, de IOAZ, het Bbz en het minimabeleid, en coacht waar nodig de medewerkers
  • zorgt voor de verbinding met, de vertaling van, de aansluiting aan het gemeentelijk beleid ten gunste van de kwaliteit en de werkprocessen van het team Inkomen en het team Werk & Participatie
  • informeert medewerkers over kwaliteitsnormen en maakt hen bewust van het belang hiervan
  • beschrijft, implementeert en actualiseert (nieuwe) werkprocessen bij nieuw beleid en veranderingen in wet- en regelgeving en houdt deze toegankelijk, eenvoudig leesbaar en toepasbaar en in lijn met de visie en transformatie
  • verzamelt cijfers, signalen en praktijkervaringen die inzicht geven in de voortgang en kwaliteit en biedt deze informatie helder en aantrekkelijk aan voor monitoring, sturing en rapportering
  • geeft medewerkers gevraagd en ongevraagd instructies en advies over het toepassen van regelgeving en procedures
  • geeft de teammanager gevraagd en ongevraagd advies over kwaliteitsontwikkelingen
  • ondersteunt en waar mogelijk versterkt medewerkers bij vragen in het primaire werkproces en over daaraan gekoppelde applicaties

Wat breng je daarvoor mee

  • je beschikt over een HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met relevante cursussen, o.a. op het gebied van (gemeentelijke) wet- en regelgeving
  • je beschikt over relevante werkervaring
  • je bent je bewust van de politiek en bestuurlijke karakter van de gemeente
  • een heldere communicatie en analytische blik zijn voor jou vanzelfsprekend
  • je beschikt over uitstekende contactuele eigenschappen
  • je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen

Waar ga je werken

Je gaat werken in het team Inkomen. Dit team valt onder het cluster Mens & Maatschappij. Je standplaats is Delfzijl, op een steenworp afstand van het bus- en treinstation en met voldoende parkeergelegenheid in de omgeving. Het team Inkomen bestaat uit ruim 35 collega's. De sfeer in het team is collegiaal. Op de afdeling hebben we een gezamenlijke ruimte. Deze leent zich goed om met elkaar te lunchen, te sparren met collega's of voor een gezellig en ontspannen praatje.

Wat kunnen wij jou bieden

  • wij zijn ons ervan bewust dat we onze ambities alleen kunnen realiseren door toptalent aan ons te binden. We doen dit door jou een uitdagende functie te bieden binnen een prettige werkomgeving, waarin je wordt gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen en je ruimte krijgt voor jouw persoonlijke ontwikkeling
  • wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
  • het salaris is maximaal €4.671,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
  • afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen

Hoe nu verder

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Kwaliteitsmedewerker inkomen" vóór maandag 19 december 2022 via de sollicitatiebutton.

Meer informatie

  • heb je nog vragen voordat je de knoop doorhakt? Neem dan gerust contact op met Jaap Dijkema (Teammanager Inkomen) via telefoonnummer 06-31043451
  • voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter) via telefoonnummer 06-25100860
  • de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
  • het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
  • de sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 21 december 2022 (tussen 11:00 – 14:00 uur)

Gemeente Eemsdelta als werkgever

Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eemsdelta te werken? Kijk dan op onze vacaturepagina.