Kwaliteitsmedewerker Participatiewet/ Senior Consulent Participatiewet

Over de vacature

Sluitingsdatum
12 februari 2023
Start datum contract
01-04-2023
Werkdagen
Dag
Uren per week
36 uur per week

Om het team Inkomen compleet te maken zijn wij op zoek naar een enthousiaste, gedreven en ervaren:

Kwaliteitsmedewerker Participatiewet/ Senior Consulent Participatiewet

Voor 36 uur per week.

Wij zijn op zoek naar een Kwaliteitsmedewerker Participatiewet of een Senior Consulent Participatiewet die de ambitie heeft om door te ontwikkelen tot Kwaliteitsmedewerker.

Functieomschrijving

In de rol van Kwaliteitsmedewerker ben je in hoofdlijnen verantwoordelijk voor het voeren van interne en externe kwaliteitscontroles inzake de uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ, het Bbz en het minimabeleid. Je bent een vraagbaak/adviseur voor de collega's in de uitvoering door middel van het beantwoorden van vragen en je bent onderdeel van casuïstiek overleggen. Vanuit deze betrokkenheid analyseer je de verbeterpunten en adviseer en implementeer je de verbeteracties. Vervolgens onderzoek je of deze acties ook daadwerkelijk leiden tot een verbeterslag. Naast de specialisaties heb je ook een belangrijke rol in de regelgeving die hiermee samenhangt. Om dit goed vorm te geven werk je samen met collega's binnen het Sociaal Domein.

De kwaliteitsmedewerker Participatiewet

  • is de eerste vraagbaak bij vragen omtrent de Participatiewet de  IOAW, de  IOAZ, het Bbz en het minimabeleid, en coacht waar nodig de medewerkers
  • zorgt voor de verbinding met, de vertaling van, de aansluiting aan het gemeentelijk beleid ten gunste van de kwaliteit en de werkprocessen van het team Inkomen en het team Werk & Participatie. Informeert medewerkers over kwaliteitsnormen en maakt hen bewust van het belang hiervan
  • beschrijft, implementeert en actualiseert (nieuwe) werkprocessen bij nieuw beleid en veranderingen in wet- en regelgeving en houdt deze toegankelijk, eenvoudig leesbaar en toepasbaar en in lijn met de visie en transformatie
  • verzamelt cijfers, signalen en praktijkervaringen die inzicht geven in de voortgang en kwaliteit en biedt deze informatie helder en aantrekkelijk aan voor monitoring, sturing en rapportering
  • geeft medewerkers gevraagd en ongevraagd instructies en advies over het toepassen van regelgeving en procedures
  • geeft de teammanager gevraagd en ongevraagd advies over kwaliteitsontwikkelingen
  • ondersteunt en waar mogelijk versterkt medewerkers bij vragen in het primaire werkproces en over daaraan gekoppelde applicaties

Wat breng je daarvoor mee

  • je beschikt over een HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met relevante cursussen, o.a. op het gebied van (gemeentelijke) wet- en regelgeving
  • je beschikt over relevante werkervaring
  • je bent je bewust van de politiek en bestuurlijke karakter van de gemeente
  • een heldere communicatie en analytische blik zijn voor jou vanzelfsprekend
  • je beschikt over uitstekende contactuele eigenschappen
  • je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen

Waar ga je werken

Je gaat werken in het team Inkomen, binnen het Kwaliteitsteam. Dit team valt onder het cluster Mens & Maatschappij. Je standplaats is Delfzijl, op een steenworp afstand van het bus- en treinstation en met voldoende parkeergelegenheid in de omgeving.

Wat kunnen wij jou bieden

  • wij zijn ons ervan bewust dat we onze ambities alleen kunnen realiseren door toptalent aan ons te binden. We doen dit door jou een uitdagende functie te bieden binnen een prettige werkomgeving, waarin je wordt gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen en je ruimte krijgt voor jouw persoonlijke ontwikkeling
  • een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
  • het salaris is maximaal €4.671,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
  • afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen

Hoe nu verder

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Kwaliteitsmedewerker Participatiewet/ Senior Consulent" vóór maandag 13 februari 2023 via de sollicitatiebutton.

Meer informatie

  • heb je nog vragen voordat je de knoop doorhakt? Neem dan gerust contact op met Jaap Dijkema (Teammanager Inkomen) via telefoonnummer 06-31043451
  • voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter) via telefoonnummer 06-25100860
  • het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
  • de vacature staat tegelijkertijd in- en extern uit. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang

Gemeente Eemsdelta als werkgever

Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eemsdelta te werken? Kijk dan op onze vacaturepagina.