Recruiter

Over de vacature

Sluitingsdatum
9 november 2025
Dienstverband
Contract
Start datum contract
01-01-2026
Uren per week
Voor 36 uur per week

Wij hebben ruimte voor een 

Recruiter 

Voor 32 tot 36 uur per week 

Wat ga je doen

Als Recruiter van de Gemeente Eemsdelta ben jij, samen met onze huidige Recruiter, het aanspreekpunt van ons werving- en selectieproces. Als natuurlijke netwerker en verbinder ben je gewend om overzicht te hebben tussen de vele verschillende belangen. Je bent onderdeel van de P&O afdeling waar je samen met 25 collega’s ervoor zorgt dat alle P&O werkzaamheden goed worden uitgevoerd. In deze veelzijdige rol ben je zowel adviserend als uitvoerend. Je werkt nauw samen met externe bureaus, kandidaten, teammanagers en het P&O team. Je voert zelfstandig de werving en selectie uit voor 14 teammanagers. Je zorgt ervoor dat de P&O adviseurs handvaten heeft om haar leidinggevende goed te kunnen adviseren. Dit doe je met een eerlijke, open houding waarbij wij creativiteit waarderen. 

Daarnaast blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en waar nodig pas je deze toe binnen de organisatie. Je begeleidt personele aanbestedingstrajecten en weet hierover te adviseren en verbeteringen te signaleren. Je onderhoudt contacten met verschillende externe bureaus en onderhandelt over de prijs en kwaliteit van ingehuurd personeel. Je bent een vraagbaak voor jouw collega's als het aankomt op het aantrekken van potentiële collega's, invulling van vacatures en de wet- en regelgeving betreffende personele aanbestedingen. Tot slot weet je makkelijk te schakelen tussen verschillende niveaus en ben je proactief richting de organisatie wanneer je signaleert dat er iets anders kan. 

Wat breng je mee 

  • Een voor de functie relevante afgeronde hbo-opleiding 

  • Bij voorkeur relevante werkervaring met recruitment binnen een gemeentelijke omgeving 

  • Bij voorkeur kennis en ervaring met aanbestedingen van personeel 

  • Een creatief denkvermogen en interesse in datagedreven werven en werken 

  • Je werkt samen met de afdeling Communicatie aan een krachtige employer branding 

  • Sterke communicatieve vaardigheden op verschillende niveaus 

  • Je kunt overzicht creëren en behouden voor jezelf en je collega’s 

  • Je bent proactief en kunt makkelijk schakelen op verschillende niveaus 

  • Je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen 

Wij bieden jou 

  • Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid 

  • Een salaris dat maximaal €4.998,- bruto is op basis van 36 uur per week (functieschaal 9, CAO Gemeenten) definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring 

  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen 

  • Reiskostenvergoeding van €0,23,- per kilometer (vergoeding voor maximaal 60 kilometer woon-werkafstand). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt. 

  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds. 

  • Hybride werken. Je hebt de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken. 

  • Je krijgt van ons een laptop en een telefoon. Zodat je overal goed kunt werken en bereikbaar bent. 

  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Denk aan trainingen, opleidingen en coachingstrajecten die passen bij jouw ambities. 

  • Een warm welkom. Je krijgt een uitgebreid inwerkprogramma en een vaste buddy die je wegwijs maakt in de organisatie. Daarnaast maak je onderdeel uit van een leuk en hecht team!  

  • Een actieve personeelsvereniging. Met leuke uitjes, borrels en activiteiten door het jaar heen. 

  • Een maatschappelijk betrokken werkgever. Je draagt bij aan projecten die écht impact maken in de samenleving. 

  • Goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en aandacht voor jouw welzijn.

Hier staan we voor 

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder 

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV vóór maandag 10 november 2025 via de sollicitatiebutton.

Meer informatie 

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Diana Visser – Rowaan (Teammanager P&O), te bereiken via telefoonnummer 06-11051886 

  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860 

  • De briefselectie staat gepland op dinsdag 11 november 2025

  • De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandag 17 november 2025 (tussen 13:00 – 17:00 uur)

  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming