Beleidsadviseur Mentale Gezondheid
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 4 januari 2026
- Dienstverband
- Contract
- Start datum contract
- 01-03-2026
- Uren per week
- 24 uur per week
Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!
Wij als gemeente Eemsdelta werken aan maatschappelijke opgaven op het gebied van o.a. zorg en ondersteuning (Wmo, jeugd), onderwijs, sport, leefbaarheid, gezondheid, asiel, veiligheid, inkomen, armoede en participatie. Ons doel? Meer gezonde jaren, passende ondersteuning en sterke dorpen en wijken. We werken integraal, innovatief en in samenwerking met inwoners, partners en collega-teams.
Dit ga jij doen als
Beleidsadviseur Mentale Gezondheid
24 uur per week
- Je ontwikkelt beleid op het gebied van mentale gezondheid en adviseert het bestuur en de organisatie hierover.
- Samen met collega’s zorg je voor een goede uitvoering en ondersteuning bij de implementatie van het beleid.
- Jij bent het inhoudelijke aanspreekpunt voor vraagstukken hierover.
- Je werkt intensief samen met collega-beleidsadviseurs en schakelt integraal met beleidsadviseurs binnen en buiten het cluster.
- Je hebt een brede blik: je overziet maatschappelijke aspecten en vertaalt ontwikkelingen en praktijksituaties naar effectief beleid.
- Je weet complexe dossiers helder te duiden, adviseert overtuigend en neemt collega’s mee in veranderingen.
- Je bent verbindend, positief en creatief en kunt goed samenwerken.
Dit krijg je van ons
Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.
- Salaris tussen € 3.777,- en € 5.554,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 10 cao Gemeenten)
- 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
- Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
- Opdracht van 2 jaar. Afhankelijk van ontwikkelingen en financiering is er kans op een vervolg.
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
- Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.
We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dit vragen we van je
- Aantoonbare en afgeronde opleiding op HBO of WO niveau.
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring met vergelijkbare opdrachten.
- Je kunt projectmatig de vertaalslag van beleid naar uitvoering maken.
- Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek- en omgevingssensitief.
- Je hebt gevoel voor complexiteit van het Sociaal Domein en kunt de uitvoering hierin adviseren.
- Je volgt nieuwe ontwikkelingen op het vakgebied en in de samenleving en weet deze waar nodig vorm te geven in beleid.
- Je bent gepassioneerd over je vakgebied en voelt je betrokken bij het team.
Hier staan we voor
We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.
Hoe nu verder?
Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV voor 4 december 2025 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.
Wil je meer weten?
- Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Kasper Bosker Teammanager Team beleid, Expertises en Openbare Orde en Veiligheid te bereiken via 06-295 854 86.
- Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Brian Helder (medewerker P&O) via 06 – 12912804.
- Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming.
- De gesprekken vinden plaats in week 50.