Inkoopadviseur

Over de vacature

Sluitingsdatum
7 september 2025
Dienstverband
Contract
Start datum contract
01-10-2025
Uren per week
voor 32 uur per week

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!

In verband met het vertrek van een van onze inkoopadviseurs zijn we op zoek naar een nieuwe enthousiaste en ervaren inkoopadviseur.

De inkoopadviseur richt zich op het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen en het ondersteunen van interne klanten, met een focus op uitvoering en samenwerking.  Daarnaast hebben wij ook een vacature voor de strategisch inkoopadviseur. De strategisch inkoopadviseur werkt op een hoger abstractieniveau, ontwikkelt inkoopbeleid, begeleidt complexe trajecten en adviseert op directie- en bestuurlijk niveau. Ook heeft deze rol een coachende component richting het team. Mocht deze rol beter bij je aansluiten kun je de vacature vinden via: Strategisch Inkoopadviseur | Gemeente Eemsdelta.

Dit ga jij doen

als Inkoopadviseur

  • Adviseer je over de aanpak van inkoop- en aanbestedingstrajecten, begeleid en voer je aanbestedingstrajecten zelfstandig uit;
  • Draag je samen met je collega’s zorg voor de verbinding met de interne klanten en weet je wat er op inkoopgebied binnen de gemeente speelt;
  • Verzorg je de voorlichtingen en informatiebijeenkomsten binnen de organisatie en treed je op als inkoopadviseur richting externe partijen;
  • Woon je externe bijeenkomsten bij en houd je regie op werkzaamheden van externe bureaus;
  • Zie je verbetermogelijkheden? Dan bedenk je concrete voorstellen en zoek je (pro)actief naar een manier om deze verbetering te realiseren;
  • Bouw je samen met jouw collega’s aan de verdere professionalisering van de inkoopfunctie binnen de gemeente Eemsdelta. 

De inkoopadviseur richt zich op het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen en het ondersteunen van interne klanten, met een focus op uitvoering en samenwerking.  Daarnaast hebben wij ook een vacature voor de strategisch inkoopadviseur. De strategisch inkoopadviseur werkt op een hoger abstractieniveau, ontwikkelt inkoopbeleid, begeleidt complexe trajecten en adviseert op directie- en bestuurlijk niveau. Ook heeft deze rol een coachende component richting het team. Mocht deze rol beter bij je aansluiten kun je de vacature vinden via:

Dit krijg je van ons

Wij bieden je een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid, innovatie en verantwoordelijkheid. Je maakt deel uit van een jong en enthousiast team met volop ruimte voor ontwikkelmogelijkheden en team activiteiten. Vanuit de cao-gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.

  • Salaris tussen € 3.674,- en € 5.419,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 10 cao Gemeenten)
  • 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
  • Contract van 1 jaar. Na een jaar wordt dit omgezet in een vast contract, als we allebei tevreden zijn.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.

We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dit vragen we van je

Je hebt meerdere jaren recente inkoopervaring en ervaring met aanbestedingstrajecten in een maatschappelijke setting en het aanbesteden van werken. Je bent een enthousiaste proactieve aanpakker en ‘staat je mannetje’. Je praat gemakkelijk en met vertrouwen met verschillende mensen in verschillende functies.

Je bent een teamspeler, maar ook in staat vooraan te staan waar nodig.
Verder heb je:

  • Tenminste een afgeronde hbo-opleiding die past bij de functie.
  • NEVI 1 opleiding of gelijkwaardig is een pré.
  • Een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder?

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV voor 8 september 2025 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.

Wil je meer weten?

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Margriet van Angelen, Teammanager Juridische zaken en Inkoop a.i., te bereiken via 06-225729578.
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Monique Rozema-Koolhof (P&O medewerker), te bereiken via 06-25190276.
  • De vacature is intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang. 
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming. 
  • De briefselectie vindt plaats op dinsdag 9 september
  • Op maandag 15 september vinden de 1e sollicitatiegesprekken plaats en op donderdag 18 september de 2e sollicitatiegesprekken.