Managementassistent

Over de vacature

Sluitingsdatum
6 januari 2026
Dienstverband
Contract
Start datum contract
01-03-2026
Uren per week
36 uur per week
Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!

Ben jij die ervaren managementassistent die altijd 3 stappen vooruitdenkt, anticipeert op de waan van de dag, altijd direct weer zorgt voor overzicht en plezier haalt uit het ontzorgen van anderen? Dan hebben wij ruimte voor jou! Voor het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie zoeken clusterdirecteur Henrieke Veld, en kwartiermaker Projectenbureau Edwin Melinga samen een managementassistent, bij voorkeur voor 36 uur per week.

Wat ga je doen?

Als Managementassistent ben jij de proactieve spin in het web die enthousiast alle logistieke puzzelstukjes in elkaar legt. Jouw kracht ligt in het ondersteunen, samenwerken, organiseren en anticiperen. Je ziet aankomen wat er nodig is, vaak nog voordat de vraag wordt gesteld. Samen met de Projectsecretaris vorm je een krachtig duo dat Henrieke optimaal ondersteunt, ben je de rechterhand van Edwin en zorg je dat de operationele basis altijd perfect geregeld is.

  • Je biedt de volledige secretariële ondersteuning aan Henrieke en Edwin. Je bewaakt en organiseert hun complexe agenda's en inboxen, regelt afspraken, bereidt vergaderingen en bijeenkomsten tot in de puntjes voor en borgt de afspraken die worden gemaakt.
  • Je denkt vooruit, signaleert kansen en voorkomt obstakels
  • Samen met de projectsecretaris ondersteun je clusterprocessen. Je ondersteunt bij de coördinatie en opmaak van rapportages, bewaakt de actiepunten en zorgt voor een feilloze archivering.
  • Je werkt intensief samen met de projectsecretaris en de andere managementassistenten. Jullie vullen elkaar perfect aan in de dagelijkse logistiek, ondersteuning bij projecten, administratieve fundering en bewaking van de deadlines om de organisatie rond het cluster MT naadloos te laten functioneren.

Dankzij jouw talent voor plannen, organiseren en verbinden loopt alles op rolletjes. Je bent hét aanspreekpunt en visitekaartje voor collega’s, bestuurders en externe relaties. Jij zorgt ervoor dat Henrieke en Edwin zich volledig kunnen richten op hun kerntaken, omdat jij de regie neemt over de agenda, communicatie en processen. 

Dit krijg je van ons

Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao Gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.

  • Salaris tussen €2.840,- en €4.015,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 7 cao Gemeenten, salarispeil 1 januari 2026).
  • 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
  • Contract van 1 jaar. Na een jaar wordt dit omgezet in een vast contract, als we allebei tevreden zijn.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.

We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden

Dit vragen we van je

Veel van de opgaven van Eemsdelta spelen binnen het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie. Er is veel dynamiek waarin er vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid hard maar prettig wordt samengewerkt. Wij rekenen erop dat jij daar als managementassistent moeiteloos bij aansluit met een scherp oog voor detail én een brede blik voor het grotere geheel.

Verder heb je:

  • MBO+ werk- en denkniveau in een bij de functie aansluitende richting.
  • Meerjarige ervaring in een vergelijkbare functie bij voorkeur binnen een politiek gestuurde organisatie en/of op directieniveau.
  • Een flexibele, pro-actieve en professionele werkhouding.
  • Ervaring met gemeentelijke processen en Microsoft 365.
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen. 

Hoe nu verder?

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór woensdag 7 januari via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat. 

Wil je meer weten?

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Laura Gaasenbeek (Managementassistent) via  06 - 29329514.
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Rendley Sambo (Medewerker P&O) via 06 - 15059702.
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • De brievenselectie vindt plaats op woensdag 7 januari.
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdagochtend 13 januari en woensdagmiddag 14 januari.