Medewerker Klant Contact (belteam)
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 21 oktober 2025
- Dienstverband
- Contract
- Start datum contract
- 01-11-2025
- Uren per week
- 28 uur
Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!
Ben je op zoek naar een baan die nooit saai is en waar elke dag anders is? Ben je op zoek naar een baan waarbij je jouw sociale vaardigheden iedere dag mag inzetten? Is klantvriendelijkheid vanzelfsprekend voor jou? Ben jij praktisch en oplossingsgericht en wil je onderdeel zijn van een hecht, behulpzaam en gezellig team waarbij jouw input belangrijk is? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als Medewerker Klant Contact ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze inwoners, bedrijven of instanties aan de telefoon. Zij bellen jou met vragen. Dit kan op allerlei vlakken liggen; zoals vragen over een rijbewijs of paspoort, of over een brief die vanuit de gemeente verstuurd is. Ook bellen inwoners vaak met vragen over onder andere afval, vergunningen, wmo, belastingen en burgerzaken.
Jij probeert de vraag van onze inwoners zo goed mogelijk te beantwoorden of verbindt door naar de juiste afdeling. Binnen het Klant Contact Center (KCC) wordt 70% van alle telefoontjes bij het eerste contact direct afgehandeld.
Dit ga jij doen
Als Medewerker Klant Contact
- Beantwoord je inkomende telefoongesprekken, e-mails en sociale media, waarbij je vragen, klachten en verzoeken professioneel en vriendelijk afhandelt
- Zet je inwoners op de eerste plaats
- Luister je actief naar inwoners en toont empathie bij het behandelen van hun zorgen en klachten
- Registreer je meldingen over de openbare ruimte
- Behandel je aanvragen voor een grote diversiteit aan producten
- Geef je informatie en specifiek advies aan verschillende doelgroepen (o.a. leveren van maatwerkinformatie) via telefoon, mail, fysiek, social media
- Adviseer je over aanvragen op onder andere het gebied van belastingen, burgerzaken, sociaal domein, ruimtelijk domein, vergunningen en stemt hierover intern en extern af
- Heb je een vriendelijke, flexibele en positieve houding
Dit krijg je van ons
Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.
- Salaris tussen € 2.805,- en €3.980,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 7 cao Gemeenten).
- 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
- Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
- Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband.
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
- Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.
We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dit vragen we van je
- je hebt minimaal MBO werk- en -denkniveau
- je hebt ervaring met dienstverlening met een klantenservice-of klantgerichte functie
- Je hebt een vriendelijke, flexibele en positieve houding
- je vindt het niet erg om in een rooster te werken
- je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels
- je hebt goede luistervaardigheden en het vermogen om snel informatie te begrijpen, te verwerken en te vertalen naar goede oplossingen
- je bezit inlevingsvermogen: je kunt je verplaatsen in de inwoner. Je herkent klachten en problemen in een vroeg stadium
- je vindt het leuk om kennis van wet- en regelgeving op te doen en toe te passen, dit eventueel door middel van een opleiding/cursus
Hier staan we voor
We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.
Hoe nu verder?
Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór 22 oktober via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.
Wil je meer weten?
- Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Sacha Wierenga (Teammanager KCC ), te bereiken via 06-25553812
- Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Marleen Meijer (P&O Medewerker) via 06-50073840.
- De vacature is extern gepbuliceerd, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
- De sollicitatiegesprekken staan gepland op vrijdag 24 oktober 2025.
- Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming.