Toezichthouder werken in Openbare Ruimte

Over de vacature

Sluitingsdatum
15 oktober 2025
Dienstverband
Tijdelijk
Start datum contract
In overleg
Uren per week
voor 36 uur

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou! 

Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte is opgebouwd uit drie vakgroepen waarbinnen een keten van, assetmanager, beleidsadviseur, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk de verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep. De 3 vakgroepen zijn:   

  • Blauw, rioleringen, civiele kunstwerken, beschoeiingen, watergangen  
  • Groen, openbaar groen, afval en grondstoffen   
  • Grijs, wegen, openbare verlichting, verkeer, vergunning verlening kabels en leidingen.    

Dit ga jij doen 

Als toezichthouder ben je de ogen en oren buiten. Je bent ‘de spil’ tussen onze inwoners, het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte, projectleiders en de aannemers. Je houdt integraal toezicht op de uitvoering van werken in de openbare ruimte, waarbij Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (BLVC) belangrijke kaders zijn. Daarnaast:
  • Bewaak je de planning op de uitvoering van projecten in de openbare ruimte  
  • Bewaak je de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden  
  • Meld je tijdig afwijkingen in kwaliteit, budget en tijd  
  • Controleer je tijdelijke verkeersmaatregelen bij werken en evenementen  
  • Zorg je voor een correcte afstemming met de omgeving  
  • Ben je gericht op samenwerking, maar blijft positief-kritisch en doortastend  
  • Bewaak je gemaakte afspraken, spreek je aan en stuur je bij  

Dit krijg je van ons 

Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao-gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.  

  • Salaris tussen € 3.171,- en € 4.464,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 8 cao Gemeenten) 
  • 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen. 
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen. 
  • Tijdelijk contract van 1 jaar 
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt. 
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds 
We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden. 
 

Dit vragen we van je 

Samen met de assetmanager, assetbeheerder en werkvoorbereiders ben je verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte en de realisatie van nieuwe en onderhoudswerken. Daarnaast werk je nauw samen met de projectleiders, want wij hebben een extra grote, zeer interessante opgave in de openbare ruimte met versterkingsprojecten in het kader van de aardbevingen als gevolg van de gaswinning. Als toezichthouder wordt je ingezet voor alle assets, zie je toe op de veiligheid van de werken voor inwoners en op de naleving van de APV 2.10.     

Verder heb je

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau in een passende civieltechnische en/of verkeerskundige richting  
  • Ervaring in een soortgelijke technische functie is een pre, maar wil je je graag ontwikkelen in dit leuke vakgebied of ben je net afgestudeerd meld je dan ook zeker!  
  • Samenwerkingsgericht, met een goed oog voor de omgeving  
  • Goede communicatieve vaardigheden  
  • Daadkracht  
  • Oplossingsgericht  
  • Flexibiliteit  

Hier staan we voor 

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen. 

Hoe nu verder? 

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV voor 16 oktober via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat. 

Wil je meer weten? 

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Bas Hoogkamp (Assetmanager Team Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte), te bereiken via 06-15536715
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Monique Rozema-Koolhof (P&O medewerker), te bereiken via 06-25190276 
  • De vacature is extern gepubliceerd
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming
  • De briefselectie staat gepland op maandag 20 oktober 2025
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 29 oktober 2025